یزدفردا: مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به آغاز فصل گرما و احتمال بروز حوادث غرق شدگی، ایمن سازی استخر‌های کشاورزی را خواستار رشد.

به گزارش یزدفردا: ملک زاده در نشست برنامه ریزی برای آموزش و مانور اطفا حریق مراتع و جنگل‌ها و ایمن سازی استخر‌های کشاورزی، با اشاره به وجود بیش از ۵۰۰ استخر پلیمری در سطح استان و احتمال بروز حوادث جانی در استفاده غیر اصولی از این استخر‌ها گفت: استخر‌های کشاورزی مکانی غیر ایمن برای شنا به شمار می‌رود و رویکرد جهاد کشاورزی استان بر ایمن سازی این استخر‌ها است، اما باید با همکاری نهاد‌ها و گروه‌های مردمی ضمن فرهنگ سازی، رصد مستمری از ایمنی آنها صورت گرفته و اقدامات لازم برای رفع مشکلات صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به روند نزولی حریق در جنگل‌ها و مراتع استان نیز اظهار داشت: اقدامات آموزشی و برگزاری مانور‌ها در سال‌های گذشته اطفا حریق در جنگل‌ها و مراتع را کاهش داده است و لازم است در کوتاه‌ترین زمان این آموزش و مانور‌ها در سطح استان برگزار گردد.

ملک زاده نقش گروه‌های مردمی را در کاهش حریق و مدیریت آن بسیار حائز اهمیت بر شمرد و بر تجهیز و تمرین این گروه‌ها تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم در این نشست ضمن تشریح نقاط بحرانی و نیمه بحرانی استان از آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مانور‌ها در کوتاه‌ترین زمان خبرداد.

کمال کریمی برگزاری بیش از ۱۱ مانور در سال گذشته در سطح استان را در کاهش بروز حوادث و مدیریت آتش سوزی‌ها مثبت ارزیابی کرد و از برنامه ریزی برای برگزاری مانور مشترک بین استانی در زمینه اطفا حریق نیز خبر داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا